fallback

Германия към шофьорите на дизелови коли: Оправяш или сменяш

Германските автомобилни производители са се съгласили да предоставят стимули и отстъпки на притежателите на дизелови автомобили при тяхната подмяна

13:36 | 02.10.18 г. 10
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Собствениците на стари дизелови автомобили в германските градове, където въздухът е особено замърсен, ще трябва да избират между хардуерна фиксация и финансови стимули за смяна на превозното средство, съобщава Ройтерс.

За това се договориха управляващите коалиционни партии във вторник във връзка с ограничаването на вредните емисии на парникови газове, отделяни от транспортния сектор. 

След продължители разговори германският канцлер Ангела Меркел и лидерите на нейните коалиционни партньори обявиха, че са се договорили за метода, по който да се ограничи замърсяването на въздуха в градовете, избягвайки непопулярни ограничения за шофьорите.

Документът, който беше изнесен преди официалното обявяване на споразумението, показва, че германските автомобилни производители са се съгласили да предложат програма за смяна на превозното средтсво с атрактивни стимули или отстъпки на притежателите на дизелови коли, които отговарят само на старите европейски стандарти за емисии (Euro 4 и Euro 5).

Транспортният министър Андреас Шойер нарече промените "концепция за чист въздух" и "изход от дизеловата криза".

Investor.bg припомня, че сегашният стандарт, който все още не е ограничен от германското правителство, остава единствено Euro 6.

Коалиционните партии заявиха, че незабавното въвеждане на подобни стимули при търговията с автомобили с дизелови двигатели може да гарантира, че всички засегнати шофьори на превозни средства от стандарти Euro 4 и Euro 5 могат да получат друг, по-нов автомобил, преди да бъдат въведени новите забрани. 

Няма изричен ангажимент за преоборудване на хардуера от страна на автомобилните производители. Вместо това федералното правителство приема, че "производителите ще поемат разходите за това, включително монтажа". Производителите на автомобили не биха могли по закон да бъдат задължени да извършат техническо преобразуване на по-стари дизелови автомобили, заяви Шойер. Но тук пред тях има възможност да си възвърнат загубеното доверие вследствие на дизеловата криза. "Очакваме отрасълът да поеме разходите", подчерта министърът на околната среда Свеня Шулце, цитирана от DPA.

Големите германски автомобилни концерни Volkswagen, Daimler и BMW все още нямат коментар по случая. Ако по-голяма част от собствениците на подобни превозни средства изберат хардуерни фиксации, за да се вместят в рамките на новите регулации, това би струвало милиарди евро за автомобилната индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още